INSIDE OUT : Portraits to Make a Difference

_inside-out-project-etienne-bg INSIDE OUT PROJECT

i-out

The 1L has a project. It’s called Inside Out. It’s a global street art project consisting in taking portraits to convey a message, defend a cause etc.

We have chosen to stand up for religious tolerance because we think it’s worth fighting for. Intolerance breeds discrimination, violence and wars, so we want to make people aware and hope they will think and react thanks to our action.

img_0854

1L pupils working on the project

We think projects like this can change the world and we need your help !

So we will soon take pupils and maybe teachers’ portraits and paste them in the school. The project will be exhibited in the schoolyard and on the Inside Out website.

Come and join us! It’s simple to help us: add your portraits to ours !

We will organise a portrait session soon…

The 1L pupils

img_0853

Nous sommes les élèves de la 1L, cette année nous faisons partie d’un projet artistique: Inside Out ». Il s’agit d’un projet mondial fondé par un J.R (un artiste français) en 2011. C’est un projet collectif, c’est à dire que tout le monde peut y participer. C’est une façon de changer le monde et de se battre pour une cause. Ce projet consiste à prendre des portraits et à les afficher dans un lieu public.

Notre cause est la tolérance religieuse, nous avons choisi cette cause car nous vivons actuellement dans un monde déchiré par les guerres de religions. Nous voulons nous battre contre cela et montrer aux gens que le secret de la tolérance religieuse c’est de vivre ensemble et d’accepter la différence. Nous voulons faire participer d’autres élèves de première, ainsi nos portraits seront affichés dans le lycée et sur le site de « Inside Out » pour que le monde entier puisse voir notre projet.

Lauret Nasra 1L

img_0858